Úvod


Odkaz na archiv



Motor->strhnuty zavit vo valci
Klíčová slova:
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 23 příspěvků

 
19.08.11 - 22:11 Pavel JHB [odepsat]
To antenka: x0,8 plati tusim jen do M10. Pro M12 se vrta 10,25. Od skoly uz mam 100 let, u velkejch je to myslim prumer-stoupani

 
19.08.11 - 16:18 Killer Koly [odepsat]
To habr: ano, to vim. ja si tim totiz privydelavam. navic i pevnostne je to vyhodnejsi, sroub totiz nedrzi v hliniku, ale v oceli.

PS: oprava by u me stala 170,-Kc

 
19.08.11 - 15:09 habr [odepsat]
To Killer Koly: Tohle je báječné řešení pro servis, ale ne pro kutila. V servise vezmou jednu desetinu materiálu ze sady, zaúčtuji za opravu několik stovek a člověk je rád, že to pořídil takto levně. Koupit domů sadu kvůli dvěma válcům je luxus. Pak by bylo potřeba dát inzerát typu: Hledám devět společníků na nákup sady.

 
19.08.11 - 13:53 antenka [odepsat]
[e-mail]
Já osobně jsem vždy,když jsem opravoval "závit ve válci" tak jsem vyčistil díru po strženém závitu přes nasazenou hlavu-kvůli kolmici k válci-10 vrtákem(12x0,8=9,6)a pak jsem vždy řezal jen I. a II.Potom jsem jen na 10mm zkalibroval III.Aby měl svorník vedení.Nikdy jsem nemusel "opravovaný"závit předělávat.Toto je má zkušenost.

 
19.08.11 - 00:35 Pavel JHB [odepsat]
Ja to resil tak, ze kdyz mi odesel jeden sroub, vyrobil jsem svornik 10/12, ale material valce byl v mem pripade dost mizernej a navic sroub vyrval zavit opravdu poctive. Navic hloubka zavitu je pak uz od zacatku mala. Takze o dopadlo tak ,ze pri utahovani jiz na polovine utahovaciho momentu jsem citil, jak se svornik vytahuje. Namatlal jsem to dohromady a pripravil svornik 10/14, ale rezal jsem jen zavitnikem 1 a 2. Tim tam sel svornik "natvrdo" a od te doby jsem mel klid a konecne neposlintanej motor.

 
18.08.11 - 16:43 Killer Koly [odepsat]
1
-0
1
myslim, ze v dnesni dobe je nejake prerezavani zavitu trochu mimo. existuje neco mnohem lepsiho, tzv. opravne sady na zavity. nic se nemusi prerezavat na vetsi prumer nebo lepit

http://www.naradi-naradi.cz/sada-na-opravu-zavitu-m10x150/d-73234/

je to sice drazsi, ale da se to nekolikanasobne pouzit, vetsinou to maji v kazde lepsi dilne a ta zavitova pruzinka stoji par korun

 
17.08.11 - 16:28 alien [odepsat]
[e-mail]
Měl jsem stejnej problém, někde je tady o tom vlákno. Já to řešil sadou Helicoil, šteft zůstal původní, drží to fest.

 
17.08.11 - 15:42 Trabas [odepsat]
[e-mail][www]
To dezider: Řešil jsem stejný problém. Delší svorník vydržel krátkou dobu. Škoda práce. Problém je v tom, že se šroubuje ocelový šroub do hliníku, většinou bez momentového klíče. Výsledek: Stržený závit. Dal jsem na radu zkušených a zakoupil uvedené dvojzávitové svorníky (štefty). Do stržených závitů jsem postupně třemi závitníky vyřízl závit M12. Na "desítkový" závit utáhl kontramatku, "dvanáctkový" závit "mázl" Loctitem a našrouboval do válce a utáhl. Udělal jsem všechny na válci.
Existují svorníky i M10/M14, jak zde bylo již uvedeno, to kdyby měl někdo obrovskou sílu a strhl i tu "dvanáctku". Určitě jsou všechny skladem u AMK Trabant Plzeň a neměl by být problém je i zaslat. Kontakt na předsedu TK (petr.plzeň) najdeš zde, na jeho kartě, popřípadě na www.trabantklub.cz
Ještě jedna poznámka. Na motorce Suzuki 600 DR jsme opravili stržené závity v hliníku, pro šrouby (válec/hlava) chemickým dvojsložkovým přípravkem pro tento účel a vydrželo to. Otvor s poškozeným závitem se vyčistil a dle návodu se natřel namíchaným přípravkem. Pak se natřel závit šroubu "vodičkou/separátorem", která zabrání k přilepení šroubu a zašroubuje se do otvoru, vyčká se 10 minut a šroub se vyšroubuje. Pak se, po vytvrdnutí, zašroubuje šroub resp. svorník. A je to... Tzv. "tekuté kovy" jsme používali při naší sportovní činnosti mnohokráte a to k naší plné spokojenosti. Existuje rovněž katalog Loctite.

 
17.08.11 - 14:39 Yokotashi [odepsat]
[www]
To habr: Me bylo receno, ze se zavitniky pri rezani zavitu do hliniku maji mazat lihem a funguje mi to. Ale jedna se o M3-M5, M12 jsem jeste do hliniku nerezal.

Jinak take doporucuju pri rezani delsich otvoru zavitnik obcas vyndat sundat z nej spony a vyfoukat je i z otvoru.

 
17.08.11 - 14:04 habr [odepsat]
To dezider: Ano je to strojní. Je to vlastně 3 v 1. Tento závitník je hodně dlouhý, až špičatý a začíná naprosto tupým (ještě před tím má kužel pro navedení do otvoru) závitem a končí hotovým závitem. Jestliže je hloubka otvoru například 4cm, tak od spodu 1cm není závit vůbec, 2cm je jen závitový náběh, 3cm je už patrný tupý závit a v posledním cm u horního okraje je skutečný kvalitní závit (rejpalové - to je příklad, takže klídek). Pro tuto postupnou vlastnost se nemůže používat pro slepé díry ale jen pro průchozí, proto se mu říká maticový, že projde materiálem celý. Pokud je otvor slepý, tj. má dno, tak se musí použít postupně sada závitníků 1 až 3 které mají tupý a krátký začátek a postupně vytvoří kvalitní závit až skoro na samé dno otvoru, odhaduji, že poslední 2 až 3 mm od dna není kvalitní závit, jinak po celé délce. Také bývají tyto postupné závitníky ostřejší a přesnější, než maticový. Maticový díky jednorázovému použití má sklon udělat závit mimo osu otvoru a závit bývá obvykle i volnější, ne tak těsný. Do hliníku a zvláště do slepých děr je maticový naprosto nevhodný.
Pozor u slepých otvorů - je potřeba ze závitníku odstraňovat špóny (nenarvat suchý závitník najednou, ale vracet se, hliník mazat petrolejem, ostatní řezným řepkovým olejem, ale i libovolným olejem), jinak tyto špóny potrhají závit tlakem nebo posléze při vytahování závitníku lisováním materiálu zpět, zásobník na špóny je v ostří závitníku celkem malé kapacity.

 
17.08.11 - 12:05 dezider [odepsat]
To habr: vyraz "maticovy" zavitnik nepoznam. je to tzv "strojny"? prosim vysvetlit.

 
17.08.11 - 11:53 dezider [odepsat]
kedze pana kytku mam vyrazne od ruky a chcel som to mat z krku, tak som zauvazoval a meral sublerou. vysledok je, ze som kupil dlhsie -tvrde- skrutky a -docasne- som to zmontoval takto. soudruzi z ndr totiz pouzili kratsie skrutky ako je zavit. staticka skuska dopadla dobre, na dynamicku sa chystam. na svorniky od pana kytku sa chystam tiez, lebo aj ked mame historicku skusenost, ze docasne je hooodne dlho ale aj docasne ma svoj koniec.

 
17.08.11 - 10:48 Yokotashi [odepsat]
[www]
To habr: ocel k hliniku lepi loctite 603. Ma to asi 3/4 pevnosti, nez ocel-ocel (ktera je 22MPa), coz se da. A nevadi mu olej.

 
17.08.11 - 01:24 habr [odepsat]
1
-0
1
To dezider: Kytka má i redukovaný svorník M14/M10 ale to je poslední možnost, už i při M12 se obvykle řeže do žeber, takže doporučuji koupit redukovaný M12/M10 a po vyřezání závitu sadou závitníků, aby byl závit ostrý (ne maticový závitník, jak píše Jiřík, ten má jiný rozměr a závit pro svorník by byl volnější) doporučuji svorník zalepit do závitu lepidlem na kov. Rozhodně doporučuji rovnou udělat všechny 4 svorníky najednou, ty ostatní preventivně, stejně by se záhy strhly také.

Je vhodné přejít ze šroubů na svorníky (nejlépe zalepené do válců) už preventivně a dále je vhodné nesundávat hlavu, ale vždy celý válec, po sundání hlavy stejně není vidět jak je na tom válec, píst a kroužky a válce na patě nejsou tak choulostivé na dotahování a těsněníjako spoj hlava/válec.

 
16.08.11 - 22:36 Yokotashi [odepsat]
[www]
To dezider: myslim, ze material neni cisty hlinik, ale nejaka jeho slitina (mozna dural). V kazdem pripade to neni ocel a je to mekci, nez ocel. Navic bezne Narexacke zavitniky rezou v pohode i do oceli (pokud neni kalena - a kdo by kalil karter??).

 
16.08.11 - 21:43 Carlos alias Čmelák Kája [odepsat]
1
-0
1
To dezider: Přesně tak, spodek M12, vršek M10. Má je v nabídce p. Kytka, 25,- Kč kus. Ještě doporučuji udělat rovnou všechny čtyři.

 
16.08.11 - 21:36 dezider [odepsat]
To Carlos alias Čmelák Kája: porad, kde k nemu dojst. ps. a nie som si isty, o co ide. je to m10 so zlepsenymi vlastnostami alebo spodok m12 a vrch m10?

 
16.08.11 - 21:28 Carlos alias Čmelák Kája [odepsat]
1
-0
1
To dezider: Když koupíš opravný svorník, nic vrtat nemusíš...

 
16.08.11 - 21:21 dezider [odepsat]
si si isty, ze material je hlinik? to by zjednodusilo situaciu. ale kedze nemam k dispozicii sustruh, musel by som asi prevrtat aj hlavu.

 
16.08.11 - 21:08 Chlorofyl První Samozvaný [odepsat]
[e-mail][ICQ]
2
-0
2
hliník není tvrdší než ocel. tebou zamyšlená uprava na 90% nevydrží. Dělá se opravný svorník, který má spodní závit M12 a vrchní M10 aby se dala použít normální hlava a těsnění, pokud ja závit komletně vytržen můžeš rovnou udělat zavit M12 zavitníky v sadě (tři kousky) ne maticovým. Pokud nemáš svorník můžeš použít zavitovou tyč a stočit vršek a tam udělat závit M10. Sna dto bude pochopitelné aj vo slovenštině. KAždopádně doporučuju utahovat momentovým klíčem je to bezpečnější

 
16.08.11 - 20:47 dezider [odepsat]
To Shark660: to ma napadlo, ale neviem ci sa to da tak jednoducho. myslim, ze material valca je tvrdy a preto by asi normalny vrtak nestacil. a takisto zavitnik. takze by to bol pre mna problem. ale ak ine nebude fungovat, tak budem musiet.

 
16.08.11 - 20:33 Shark660 [odepsat]
[e-mail][www]
To dezider: Nikdy jsem to nedělal, ale opravuje se to (teda alespoň u Jaw) i přetočením strženého závitu na větší... Ale myslím že by i ta tvoje metoda mohla fungovat...

 
16.08.11 - 20:29 dezider [odepsat]
pocul som z motora nespravny zvuk. po odkrytovani som videl dym, ktory vychadzal spod hlavy prveho valca.po demontazi som zistil, ze jedna skrutka ma strhnuty zavit vo valci. jedine, co ma napadlo, je kupit tvrdsiu zavitovu tyc ktoru tam namontujem a dufat, ze dolny zostatok zavitu vo valci to prezije. je mozna aj ina metoda? prosim poradte.

[1-23]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.653451, 21.09.19 - 04:25:46, uptime : 195 dnů 16 hod 32 min, volné místo : 8978 MB
<- září
2019
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není