Úvod


Odkaz na archiv



Elektrika->Alternátor W353
Klíčová slova: Alternátor
Určeno pro: Wartburg 353


V tomto tématu je 41 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
31.03.20 - 23:42 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Hanz_X: aha, tak to jsem z te fotky vykoukal spatne.

Je potreba k tomu pripojit 2 draty, jednim muze tect az 70A a druhym tak zhruba asi maximalne 2A. Ten faston da mozna 20A, kratkodobe mozna o neco vic. Takze mi prijde logicke dat kontrolku na faston a baterku na sroub.

Pro jistotu bych vyzkousel namerit ten ubytek napeti tak, ze na sroub (na ktery v aute patri plus) das minus meraku, na kostru altiku das plus meraku a zjistis, jestli tam vidis cca 1.2 - 1.8 Voltu ubytek.

Totez muzes zkusit s tim fastonem - to by mohl byt vystup ze trech pomocnych diod a pak by se to melo chovat stejne.

Muj odhad je, ze faston, do ktereho je viditelne pripojeny regulator je uvnitr spojeny s tim D- fastonem. A ze pod regulatorem budou dalsi dva fastony, na kterych bude budici vinuti.

 
31.03.20 - 22:58 netOpýr [odepsat]
To Hanz_X: do regulátoru by ti měli vést dva zelený, červenej, modrej a hnědej na kostru. Tak propojíš ten tlustej červenej s tlustým zeleným, abys nemusel k altíku tahat novej kabel a ten napojíš pod matku M6. Pak propojíš modrej třeba se slabým zeleným a připojíš na altíku na konektor. Hnědej ustřihneš. Jestli ti něco zbyde omotáš izolačkou a máš zapojeno. Předpokládám, že je to u trabanta stejně. Wartburga jsem rozebíral jen dvakrát.

 
31.03.20 - 22:50 Hanz_X [odepsat]
To netOpýr: To netOpýr: Musím se zítra zajít podívat přímo na auto. Nevím co všechno vede z regulátoru přímo do auta a co do alternátoru. Nevím jestli mi po odpojení regulátoru zůstane jen jeden modrý kabel.

 
31.03.20 - 21:26 netOpýr [odepsat]
To Hanz_X: Jak píšeš. Já bych taky zapojil tlustej červenej na šroub a tenkej modrej na konektor. Jen musíš vyřadit ten původní externí regulátor.

 
31.03.20 - 21:24 myslivec [odepsat]
To Hanz_X: Trabantí altík je přesně stejněj případ, kabel s očkem od baterky (u trába červenej) jde pod matičku, D- (modrej) k žárovce to je všechno.

 
31.03.20 - 20:35 Hanz_X [odepsat]
To Yokotashi: jinak je to foto přímo mého alternátoru co jsem koupil :) dávám silnější 70A za slabý 43A originál

 
31.03.20 - 20:33 Hanz_X [odepsat]
To Yokotashi: červený kabel je do něčeho zapojený už z výroby, ten odpojovat nebudu.
Budu tedy počítat s tím, že na D- pujde kabel k žárovičce a na B+ dám kabel od baterie.
Na warťasu vede do altíku ještě něco, ale to bude asi kvuli externímu regulatoru? Kostru by si to mělo vzít samo z uchycení. Nevím jestli mám něco zapojovat do B-

 
31.03.20 - 20:29 Hanz_X [odepsat]
To Yokotashi: Altík je úplně novej, takže bych se nebal že nebude fungovat. Jde mi stíš o to, že ted mám za altikem regulator který má pět konektorů a nevím jak ty kabely mám použít pro altík který má regulátor už v sobě.

 
31.03.20 - 17:16 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Hanz_X: Dynamop potrebovalo, aby oba draty sly pres regulator (ve skutecnosti jsou nejmene 3 - jeste zem spolecna pro vinuti a buzeni). Protoze jinak by se pri pripojeni baterky roztocil, jako motor.

Altiku to je jedno - proti zpetnemu toku proudu ho chrani usmernovac, ktery ma uvnitr. Takze vystup vinuti primo natvrdo na baterku. A pokud ta fotka je tvuj altik a ne neco z katalogu, tak bych si tipl, ze ten odpojeny faston na cervenem dratu prijde do protikusu D- a nic vic s tim delat nemusis.

Akorat to bude potrebovat po nastartovani protocit motor, aby se chytnul regulator.

To prave resi ta kontrolka, ktera nekam privede napeti z baterky (ano, je mezi + baterky a regulatorem), aby se regulator chytil driv. Ale s tim at radsi poradi nekdo, kdo se na to uprostred dovolene nevybodnul ...a pak to tak nenechal 10 let.

 
31.03.20 - 17:10 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Hanz_X: zmer odpor mezi B+ a B-, pokud to bude nekde mezi 4 az 10 ohmu, tak to je buzeni. Pokud tam bude nekonecno, tak to je vinuti s usmernovacem.

To muzes zkontrolovat tak, ze prepnes multimetr do polohy dioda* a nameris to opacne - + na konstru a - na mereny pol. Mel bys dostat 2x ubytek na kremikove diode, takze zhruba 1.2 - 1.6V.

Toto neni test, ze jsou vsechny diody v poradku. Toto je test, ze jsou v poradku alespon 2 diody z sesti :-).

*) V pripade pouziti prehistorickeho Avometu, apod. se to da nahradit tak, ze se vezme dost velky odpor (nejlepe 100 ohm - 10k, v nejhorsim nejaka 5W zarovka) a pres to se do toho pusti napeti z baterky. Avometem se meri napeti, ktere zbyde na altiku. Opet bude nekde v tom rozmezi, pro vetsi odpory o neco mensi.

Na aute to taky poznas jednoduse - na baterku jde tlusty, a na buzeni tenky. Pokud je na novem altiku regulator, pouzij ho.

 
31.03.20 - 16:40 myslivec [odepsat]
To Hanz_X: V Trabantu je to červený kablík s očkem na B+ výkon a modrý kablík s fastonem na D- to je buzení (kontrolka). Jak je to ve W nevím, ale tipnul bych, že stejně.

 
31.03.20 - 14:24 Hanz_X [odepsat]
Ahoj,

tak jsem pořídil ten felda altík a potřeboval bych poradit se zapojením. Tím, že ze systému odpadne regulátor, který je v tomto případě přímo v alternátoru, tak si nejsem jistej co kam zapojit.
Na alternátoru je B+; B-; D+ a W(který chybí a je tam jne díra) - přikládám foto.

Předpokládám, že na B+ má jít baterie a ještě něco?
B- bude asi zem protože není izolovaná od kostry alternátoru
D- bude na kontrolku (nevím který z kabelů tam zapojit DF?)

Díky za rady.

Honza
PŘÍLOHA (alternator.jpg)

 
22.03.20 - 11:22 Pavel JHB [odepsat]
Já nevím, ale asi bych prvně počítal. Vše zaokrouhluji nahoru..4x příd. +2x hl.světla 250W, další přídavné 100W, zapalko 100W. Suma 500W, P=U*I, takže jsme na 42A Takže altík ze škodné to musí zvládnout s rezervou, protože nepojedou všechny spořebiče pořád. Spíš bych hledal větší baterku pro napájení měniče během stání. řemenice jsou záměnné, osově nevím.Navíc bych v dnešní době na zahrádku nedával nějaký klasiky se šíleným odběrem, ale LED panel (třeba)

 
14.03.20 - 11:20 Yokotashi [odepsat]
[www]
S vetsi remenici se muze stat, ze altik nedokaze pri volnobehu dobijet baterku. Vyspupni napeti altiku bez regulatoru (a regulator ho muze jenom snizit oproti stavu, kdy je buzeni pripojene natvrdo) je konstanta krat otacky krat proud buzeni. U=k*omega*Ib. Konstantou se hnout neda, ta je dana konstrukci. Maximalnim buzenim se taky moc hnout neda - presytil by se magneticky obvod a vyssi proud by uz nepomohl. Takze zbyvaji otacky.

 
13.03.20 - 13:55 STK Lukáš [odepsat]
[e-mail]
To Myslivec: STK Majo to vysvetlil presne.

 
13.03.20 - 10:24 Myslivec [odepsat]
To Kocour: ale já se Dane bavím o průměru řemenice viz STK Lukáš. To STK Majjo: aha, to dává smysl.

 
13.03.20 - 10:07 Kocour [odepsat]
To Myslivec: tak jinak...já vzal altík z feldy 1.3 mpi 70A a dal na něj řemenici z trabanta,osově vychází a mě to takto funguje již od roku 2016...už si to pochopil???

 
13.03.20 - 08:34 STK Majjo [odepsat]
To Myslivec: Ja som laik, ale chápem správne, že ani tak nejde o otáčky ale skôr je to o tom, že motor viacej vládze točiť "zaťaženým" alternátorom, ktorý má väčší priemer remenice. takže keď pozapínam všetko možné čo sa dá, otáčky napriek tomu neklesnú vďaka väčšej remenici.

 
13.03.20 - 08:28 Myslivec [odepsat]
To Kocour: Tak jinak: proč menší otáčky alternátoru?? Pochopil bych větší otáčky - stabilnější výkon

 
13.03.20 - 03:25 Kocour [odepsat]
To myslivec: asi tak,větší řemenice=menší otáčky...mě to takto funguje skvěle s trabantí řemenicí. A je to i v ose,mám to jak na t601 tak i na w353 i b1000...

 
12.03.20 - 23:08 myslivec [odepsat]
To STK Lukáš: Tomu samozřejmě rozumím, myslel jsem, že Ti šlo o zvýšení otáček alternátoru, aby šel stabilněji?

 
12.03.20 - 22:42 STK Lukáš [odepsat]
[e-mail]
To Strýc alias Myslivec: to máš ako na bicykli.
Na kolese, čim väčšie koliesko tým ľahšie sa ti kruti, naopak v predu na pedaloch keď dáš vacsie koliesko tak sa ťažšie točí.
Tak už jazdím 20000km na altik či už z feldy alebo fatana

 
12.03.20 - 22:01 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To STK Lukáš: Větší řemenicí? Snad menší, ne?

 
12.03.20 - 22:00 STK Lukáš [odepsat]
[e-mail]
To Kocour: sklamem ťa ale bez sústruženia na altik z fatana remenica z Trabanta nesadne, už som to riešil keď som chcel väčšiu remenicu na altik aby mi nepadali pri zapnutých svetlách toľko otáčky na voľnobeh, nakoniec som to vyriešil originál favorit väčšou remenicou

 
12.03.20 - 19:39 Tom-JC [odepsat]
Ahoj, už mnoho let jezdím s alternátorem 70A z Felicie. Regulátor je součástí alternátoru, je potřeba vysoustružit novou řemenici a drážku pro klínový řemen udělat víc dopředu, aby byl řemen v ose. A musí se použít delší šroub na uchycení k motoru. Jinak je vše bez problémů. Stačí dobíjet i v zimě na krátké trasy, náhradní díly, případně i celé alternátory, jsou dostupné a levné.

 
12.03.20 - 14:55 Kocour [odepsat]
1
-0
1
To Yokotashi: chlapci,řemenici přehodíte za trabantí...

 
12.03.20 - 13:26 Pájaskifak [odepsat]
To duroplast: no nevím , ještě solár a ještě vrtuli, pak bude proudu DOSTI...

 
12.03.20 - 11:44 duroplast [odepsat]
Dva alternatory? A neni to malo, Antone Pavlovici?

 
12.03.20 - 11:16 Yokotashi [odepsat]
[www]
To STK Lukáš: Na prestavbu Wartase na 5-kvalt jsem shanel Favoriti a Feliciacke dily a nabizeli mi pritom i altik s ctyr, nebo petidrazkovou remenici. Mozna se to behem let nejak menilo, nevim.

Ohledne dvojice altiku - neni to hloupy napad, ale bude potreba osetrit nekolik veci:
- Altiky budou mit spolecnou zem. S tim nic nenadelate, pokud jeden nepripojite izolovane.
- Pripojit na druhy altik druhou baterku a jine spotrebice bude fungovat. Pouzil bych nejaku baterku urcenou pro hluboke vybijeni a ne startovaci baterku. Vyhoda je, ze to bude mene nicit tu startovaci.
- Pripojit oba altiky paralelne (pro vetsi proud) teoreticky jde, ale prakticky by potrebovaly byt rizene stejnym regulatorem, ktery by balancoval proud a takovy se neprodava. Urcite bych kabely od altiku k baterce vedl nezavisle a spojil je az na baterce, aby tam bylo co nejvic odporu vedeni, ktery nemaji spolecny. Regulatory budou mit nepatrne ruzne napeti a to muze rozbalancovat proud, takze maximalni proud nebude dvojnasobny, ale mensi. Mozna o dost mensi. Chtelo by to dat tam meraky a vyzkouset to s nabitou i vybitou baterkou pod velkm zatizenim.
- pokud nekde sezenete regulatory k altiku, ktere zaroven meri proud altikem a omezuji ho, tak jste v pohode. Ale netusim, jestli to nekdo vyrabi (vyrobit to je jednoduche, sel by udelat dokonce i mechanicky - proste misto hlidani napeti hlidate napeti a proud).
- Teoreticky by doplneni originalniho regulatoru o omezeni proudu mohl zvladnout merici odpor na vystupu altiku s PNP tranzistorem, ktery bude pri velkem proudu pres odpor pridavat napeti na pomocny vystup 9-diodoveho altiku pro regulator. Prakticky k tomu bude temer s jistotou potreba menic, ktery udela napeti o 1-3 V vyssi, nez je na baterce. Na eBayi za 50-200Kc.
- Cokoliv zbastlite musi chodit od -30 do +80 stupnu, mozna do +50, pokud to vhodne umistite. Uhlikove trimry maji presne opacnou zavislost odporu na teplote, nez metalizovane odpory. Vibrace trimrum nepomahaji. Tranzistory a diody vyrazne meni ubytky napeti s teplotou (tranzistory i zesileni). V siti 12V auta jsou obcas spicky, ktere bezne zabijeji menice stavene na vstupni napeti 40V. Klidne si hrajte, aspon se neco naucite. Ale vezmete si s sebou do kufru golu, merak a nahradni altik s reglatorem, at dojedete, kdyz nejaky z vasich vynalezu selze.

 
12.03.20 - 08:44 STK Lukáš [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: Favorit ma remenicu na klasicky klinovy remen, prve felicie mali tiez na jednu drazku a tie neskor uz mali viacdrazkovu remenicu
To Hanz_X: raz som na skusku prilozil k tomuto motoru altik z felicie a ked by sa spravne vypodlozkoval a vystredil s remenicou tak by tam krasne sadol. Popripade si k original altiku pridaj este jeden aby si mal dva

[1-30]   [31-41]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2020 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.497641, 29.05.20 - 05:08:36, uptime : 124 dnů 0 hod 41 min, volné místo : 7980 MB
<- květen
2020
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není