Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Novodobé pneumatiky
Klíčová slova:
Určeno pro: Wartburg 311 (312)


V tomto tématu je 17 příspěvků

 
16.06.17 - 00:29 Fil [odepsat]
[e-mail]
Dovolim si to tu trochu ozivit. Shanim take pneu na W311, cisty prepocet z 5.9in je 149mm, po trochu cteni jsem narazil na skodovacka fora kde se resi stejny problem se stejnym rozmerem, vsichni pocitaji 5,9 jako 155 nebo 165


Idealni rozmer je pry 165/80/15 s radialkama, pry poskytuje nejlepsi jizdni vlastnosti, vzhled a zaroven cenu.

Znackove pneu se v tomhle rozmeru pohybuji okolo 1500kc, coz je pekna cena.

Muj dotaz je projde auto nasledne technickou, vejde se toto pneu bezproblemu, nevadi radialni pneu misto diagonalniho i na 311?

Defakto mi proste o to aby na pneu auto dobre jelo a zaroven bylo zpusobile.

 
20.02.15 - 01:14 Trabantservis [odepsat]
1
-0
1
Diagonální pneu jsou hlavně pro ty,kteří chtějí mít vůz v původním stavu jako veterán a dbají na vzhled.(dělají se původní dezény)
Radiální pneumatiky jsou vhodné pro běžné ježdění,vyznačují se mimo jiné i lepší stabilitou a nižším valivým odporem jako diagonální pneu.
Já sám jsem najezdil na diagonálkách tisíce kilometrů,jakmile jsem vyzkoušel radiálky(s ocelovým kordem),už jsem se nechtěl k diagonálkám vracet.Například na Barkasovi je rozdíl v jízdních vlastnostech hodně znát.
Můj osobní názor je: na veterána diagonálky,na auto na běžné ježdění jednoznačně radiálky.

 
19.02.15 - 10:46 Hraboštraboš  [odepsat]
Takže-diagonálky nedávat, použít radiálky, rozměr 155/80/15? Chápu to tak správně?

 
19.02.15 - 09:15 Trabidriver [odepsat]
To Hraboštraboš Hlodavec: Ešte by som doplnil, že diagonálne pneumatiky maju mäkšiu kostru v radialnom smere, čo spôsobuje pri zatažení pneumatiky, že sa behúňová vrstva deformuje a tym sa zmenšuje aj stykova plocha pneumatiky s vozovkou čo zapričinuje horšie jazdne vlasnosti oproti radialnej pneumatike.

 
19.02.15 - 09:11 Hřib [odepsat]
To habr: Hraboš řeší gumy na W311 15" a ne 13" na trabanta a ty 15" zimní ani u pana Kytky nejsou

 
19.02.15 - 08:12 habr [odepsat]
[www]
To Hraboštraboš Hlodavec: taky se přimlouvám za moderní radiálky, jen bych na veterána nebo retro styl určitě nedával nějaké do očí bijící papuče s nízkým profilovým číslem, ale klasické 145/80-13.
Ty zimní diagonálky krom toho co píše Eda mají ještě jednu nevýhodu - v létě a na suchu jsou až nepříjemně hlučné, je to dáno konstrukcí pláště kdy u diagonálek je tvrdá zpevněná bočnice která nepohltí hluk, nepruží a tím přenáší všechny i drobné nerovnosti na podvozek, karoserie se už jako rezonátor postará o zesílení zvuku. Dlouhá monotónní jízda je pak nepříjemná a unavující.

 
19.02.15 - 07:43 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Hraboštraboš Hlodavec: Zimní pneu je z měkké gumy a v teple se rychlejí sjede, mají snahu v zátačkách pískat a někdy na suchu se chovají jako na mokru.
Doporučuji taky radiálky letní, jízda je klidná, bezpečná, je ale třeba upravit sbíhavost ( u diag. je sbíhavost 5-8 mm, u rad. 0-3 mm, bez úparavy sbíhavostí by se sjely po venkovní straně).

 
19.02.15 - 06:31 Trabidriver [odepsat]
To Hraboštraboš Hlodavec: Lepšie jazdné, vlasnosti majú určite novodobé radiálne pneumatiky, a pokial jazdíš iba v lete, kedy sú teploty vysoko nad nulou, tak jednoznačne letné pneumatiky.

 
19.02.15 - 05:56 Hraboštraboš  [odepsat]
A ještě jedna otázka: když už nové pneu, dát raději zimní, a nechat je na voze i v létě, nebo letní? V zimě bych sice veterána do sněhu nevytáhl, takže jezdím s nimi jen v létě, ale na pohled to prý vypadá víceméně stejně, ale zimní mají mít mnohem lepší vlastnosti.

 
19.02.15 - 05:50 Hraboštraboš  [odepsat]
To Trabantservis: Tak jsem na to kouknul. Nevypadá to špatně. Otázka ovšem taky zní, jak na nich to auto na cestě sedí. Ptal jsem se kolegů, co mají veterány a všichni se shodli, že auta na diagonálkách měly tendence jít do smyku, zatímco na dnešních typech pneumatik problém zmizel. Já sice jezdím pomalu (a všem, co mají tu smůlu a jezdí se mnou, tím obvykle lezu na nervy), ale přece jen jistota je jistota. Osobně si to netroufám srovnat, protože tenhle typ pneumatiky jako nový nepamatuji a pokud jsem je na voze měl, byly to již tvrdé pamětihodnosti, které dovedly vozem házet jak polní cesta s trabantem. Jedna věc je dělat parádu a druhá sedět na silnici bezpečně. Proto se taky ptám, co je lepší, a jaký typ ke kterému vozu patří. Mimochodem, ty redukce na svíčky do DKW, co jste mi po telefonu slíbil, jsou již poslané?

 
18.02.15 - 23:18 Hřib [odepsat]
To Hraboštraboš Hlodavec: ve 155/80R15 je jen toto http://www.rajpneu.cz/pneu/?f_kategorie=&f_typ=&f_rozmer=155%2F80+R15&f_vyrobce=&f_si=&f_li= (origo jsou pro brouky) ve 165/80R15 se dělá toto http://www.rajpneu.cz/pneu/?f_kategorie=&f_typ=&f_rozmer=165%2F80+R15&f_vyrobce=&f_si=&f_li= lidi to dávají na Oktávky, Felicie i ty Brouky, je to levnější rozměr a hlavně jsou běžněji dostupné, dal bych si na Warta i ty Hankooky, ale ty Contíky mají dobovější vzor i vzhled bočnice a jak tak koukám, tak i ty Classicy se dají sehnat http://pneumatiky.heureka.cz/vredestein-sprint-classic-155-80-r15-82s/

 
18.02.15 - 21:38 Carlos alias Čmelák Kája [odepsat]
[www]
To Strýc alias Myslivec: Ta se v plnoprofilu nedělaj, ale našel jsem 155/80/15

 
18.02.15 - 21:26 Trabantservis [odepsat]
Diagonální pneumatiky jak na Trabanta i na W 311 se stále v Německu vyrábí.Mám je i v nabídce na eshopu.

 
18.02.15 - 21:23 Strýc alias Myslivec [odepsat]
5,9 * 25,4 = 149,86 ... fakt stopětaštyrycítky

 
18.02.15 - 21:17 Carlos alias Čmelák Kája [odepsat]
[www]
To Strýc alias Myslivec: Vole, máš to v palcích, tak si to vynásob...

 
18.02.15 - 20:03 Strýc alias Myslivec [odepsat]
Nemohlo, poněvadž Trabant má diag.pneu rozměru 5´20-13, skutečně 145 radiální.
Třistajedenáctka má 5´90-15, takže je to nějakých 165/15 ?
Někde to tady bylo, ten přepočet.

 
18.02.15 - 19:44 Hraboštraboš  [odepsat]
Měl bych dotaz ohledně pneumatik. Standartně se pro vozy trabant, nebo wartburg, stejně tak i octavia, Felicia, STW atd. v jejich době používaly "zmijovky". Pokud vím, dneska se již nedělají (nebo pouze pro veterány). Obvykle jsme v případě poškození pneumatiky nasadili stejnou pneumatiku z nějakého vraku, nebo "uloženkami". Když vezmu do prodejny TP, tak nejsou vůbec schopni odhadnout, jaká pneumatika na auto patří. Netušíte někdo, jaký je novodobý rozměr, např. u trabanta dáváme místo zmijí 145/80/13, takže u wartburga 900 by to mohlo být 145/80/15???

[1-17]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.206469, 14.11.18 - 18:11:26, uptime : 31 dnů 0 hod 22 min, volné místo : 12163 MB
<- listopad
2018
->
Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
netOpýr
Wimpy
Zahajskej
štoky