Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Jak přestavět Trabanta na naftu
Klíčová slova:
Určeno pro: Netýká se techniky


V tomto tématu je 57 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
6.11.11 - 20:49 KurvikCv [odepsat]
To Juch: lodní motor

 
6.11.11 - 18:28 Juch [odepsat]
[www]
1
-0
1
To dubák: Tak to už vím, oč jde, četl jsem o tom..
nahodou jsem narazil na slušnou přestavbu podobného auta jako je trabant na naftu - http://www.youtube.com/watch?v=BbJ6bL3KBVg&NR=1 Není to nádhera ?

 
6.11.11 - 17:39 dubák [odepsat]
To Killer Koly: Jezdil jsem s tím na vojně,jmenovalo se to DOK,

 
6.11.11 - 15:38 datel [odepsat]
Navrhuji prestavet na plyn.

posadce pripojis hadici do P.r.d.e.l.e
a jak moc budou tlacit tak rychle to pojede.
Kdyz nezatlacej tak se ani nepohnouou
a kdyz to prezenou tak se poserou

 
6.11.11 - 11:40 Killer Koly [odepsat]
To Juch: kombinace generatoru a elektromotoru v kolech mel i vojensky dozer, jen si ted nemuzu presne vzpomenout na oznaceni. vypadalo to jako obrovske KN. z armady to bylo pred nekolika lety vyrazene, ale prace s tim pry byla uzasna

 
6.11.11 - 02:08 Yokotashi [odepsat]
[www]
To duroplast: nepisou, protoze to je jako cislo .. chtelo by to zmerit.

To Jirka 136xxl: klidne na to zaloz extra vlakno. U BMW tomu rikaji turbosteamer a maji tam turbinu, postavit stirling neni vubec sranda, takze chci zkusit maly parni stroj. Nejvetsi pakarna bude asi svrit nerezovy tepelny vymenik na vyfuk. Vyhoda trabiho, ze, ze lze brat teplo i z hlav, takze by z nej slo teoreticky dostat 2x vic vykonu, nez ma na hrideli, nasobeno ucinnosti parniho stroje (10-20%).

To Juch: to mel treba panzerjager od Porscheho. Jediny (doslova!) problem branici realizaci jsou kretenske ceske zakony a policie. V Nemecku by to podle me bylo v pohode. 12kW BLDC motor ma bez problemu 2080 gramu (freeair.cz).

U te toyoty to funguje trosku jinak - otacky spalovaku se meni, je to na benzin (male zatizeni = velka spotreba), jsou tam baterky a neni prevodovka. Misto prevodovky se energie posila pres asymetricky diferencial a pres dva elektromotory (jednim, ci druhym smerem).

 
5.11.11 - 22:10 KurvikCv [odepsat]
To Jirka 136xxl: na principu jak píše Chuj funguje Opel Ampera/Chevrolet volt...auto má sice spalovací motor...ale jen jako generátor..pracuje v ideálních otáčkách s nízkou spotřebou...k tomu rekuperace atd..ideál...zvyšuje to dojezd

 
5.11.11 - 22:06 Jirka 136xxl [odepsat]
To Juch: Neco podobnyho ma toyota, je to kombinace elektropohonu a benzinu, vse plne automaticke, mas jen plyn a brzdu, da se jezdit jen na baterie a nebo i s motorem, ten pak baterie nabiji, jak to presne funguje nevim, ale karosar s tim zajizdel do dilny a motor vubec nepotreboval, vse je v prevodovce, jestli tam je mechanicke spojeni nevim, ale da se jen jen na elektriku

 
5.11.11 - 21:58 KurvikCv [odepsat]
To Juch: jj motor běží v ideálních otáčkách..nejvyšší toč.moment a ideální spotřeba

 
5.11.11 - 21:56 Juch [odepsat]
[www]
Již dříve sjem vedli s kamarádem diskuzi, zda by šel motor z 3t bagru použít do trabíka jako pohon a nejspíš by šel. Jedná se o to, že motory v strojích, nemají moc vysoké otáčky. Většinou si při práci nastaví plyn a pracují. Zkrátka tu padl nápad instalovat motor Diesel, 3 válec, k tomu generátor, nacpat tam elektromotor a hotovo. Motor by vyráběl elekřinu, a tím se dle potřeby poháněl elektromotor. Nejenom že by nebyla potřeba žádná převodovka, ale dost možná by to ušetřilo dost paliva. Je to pouze hypotetická uváha, musel by si to člověk vyrobit sám, jinak by se nedoplatil.Také by musel mít na to uzposobený provoz auta.

Myslím, si že to zase taková kravina není, protože takovéto stroje existují. Samosebou v mnohem větším měřítku, ale ta uspora paliva je tam znatelná, oproti klasickému uspořádání. Dejme tomu první elektrický dozer Caterpilar D7E už jezdí asi dva roky a je to celkem revoluce v tomto odvětví. Ten stroj ušetří palivo, díky tomu že motor běží stále ve stejných otáčkách.atd.. Co třeba lokomotivy, tam je motor Diesel, kupříkladu CAT 3512, o výkonu nějakých cca 1500kW, k tomu je připojen generátor, a ten pohání el. motory podvozku lokomtivy. Zjednodušeně vše řečeno, Nemá cenu to rozepisovat. Takže ta puvodní myšlenka, předelat trabika na Diesel, není špatná.Jen to chce dotáhnout.

Vymýšlet jaderný pohon pro soobní auto, to je fakt už ulítlý, jak vlaštovky na jih.


 
5.11.11 - 21:46 Jirka 136xxl [odepsat]
Jsme uplne mimo tema, neni moc dobre v tom pokracovat nebo nam to tu zavrou, ale ja mel jeden cas myslenku, vyuzit odpadni teplo spalovaciho motoru k pohonu sterlingova motoru, ten by pak mohl pohanet prislusenstvi jako je treba alternator

 
5.11.11 - 00:59 duroplast [odepsat]
To Yokotashi: Tak ucinnost neni dulezita topim tak jako tak a teplo dodavane termoclanku asi tezko spoctu. Chtelo by to ovsem aspon 10W abych doplnil co spotrebuju. Kdyz jsem hledal na siti nejaky termoclanky, udaje o watech jsem nevidel, ono se to chape spis jako cidlo nez zdroj.

 
4.11.11 - 23:36 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Dřevák: toho plynu nemusi byt moc, pruzinka muze byt slaba, tepelny spad je klidne 500 stupnu - 0.5W to muze klidne udrzet.

Chtelo by to zmerit, kolik dava pri zatezi do civky (napeti i proudu).

 
4.11.11 - 21:27 Dřevák [odepsat]
termočlánek jsem řešil v PB topení v avii, byl součástí bezpečnostního ventilu a dá se koupit a není drahý. Teď abych nekecal, už si taky houby pamatuju, dává okolo jednoho voltu. Waty a ampéry nevím, ale to napětí napájí elektromagnet, který drží ventil otevřený, takže to tak slabý asi nebude. Zapojit jich víc.....

 
4.11.11 - 19:56 Yokotashi [odepsat]
[www]
To duroplast: pocitej s ucinnosti cca 1-2%. V NASA se pry dostali az na 10%.

Planoval jsem oblozit vyfuk Wartburga peltierovymi clanky a nahradit tim alternator (ne, neni to uplna hovadina - v USA to jde koupit pro nakladaky pod nazvem TEG). Jenomze peltier dimenzovany na 50W (cena 225kc) dal pri rozdilu teplot asi 110K tusim 0.6V naprazdno a 0.3A nakratko, nebo neco podobneho (z hlavy si to nepamatuju, ale rozhodne z toho nesel dostat ani watt). Takze nehlede na ucinnost by se jednalo o cca 100-300 tisic korun.

Pokud bys sehnal levnejsi/lepsi clanky, tak by me to zajimalo.

Rusove tak pry za valky pohaneli nektere vysilacky.

To STK grafi: uz mas spovitane stineni mezi kabinou a reaktorem? Doporucuju kombinovane - voda, nebo polyethylen na zpomaleni neutronu a olovo proti gama zareni. Da se tomu pomoct tak, ze das kabinu dal ... par projektu prodlouzenych trabantu tu uz bylo :-).

 
4.11.11 - 17:57 datel [odepsat]
To duroplast: Nedalo termoclanek neda tak velky proud. i kdyz kdyby mel 1M2 tak mozna jo.
A co takhle nad kamna dat vrtuly. ktera by se roztocila stoupajicim teplem kdyz zatopis a tou honit dynamo.

 
4.11.11 - 13:43 Krteczek [odepsat]
Pánové, trošku se nám to tu zvrhlo. Prosím držte se tématu...

 
4.11.11 - 13:31 duroplast [odepsat]
To STK grafi: Reaktor ne, staci radioaktivni material a do nej se strci termoclanek, kterej dava elektrinu, jako ve vesmirnejch sondach.
Coz mi pripomina, ze bych se rad uplne vazne zeptal zdejsich elektrikaru, jestli by bylo realny strcit termoclanek do kamen a po zatopeni s nim dobijet baterku od nakladaku, kterou na chate pouzivam ke sviceni a provozu radia.

 
4.11.11 - 10:36 STK grafi [odepsat]
dnes som tak rozmyslal vyhodit motor, na prevodovku napojit turbinu a neaky maly reaktor tam napojit sekundarny okruh na kurenie tak sa mi nebudu rosit okna a raz za par rokov doplnim uran :)

 
3.11.11 - 18:04 Killer Koly [odepsat]
To Juch: tak s tim bych si chtel nekdy zajezdit. mozna vic nez s tou tvoji petadvacitkou

 
3.11.11 - 00:34 Yokotashi [odepsat]
[www]
To VrakKlub: nizkou spotrebu s felicii? Fel1.3 ma stejnou spotrebu jako W353 do cca 100km/h (pak by waran ocenil petku). Mozna, ze s Fel 1.6 by to slo, ale o tom motoru jsem slysel i nepekne veci. A navic pasuje do T1.1, takze proc mit felicii?

 
2.11.11 - 22:47 Juch [odepsat]
[www]
To BUFU: Joo, když se někdo hoodně snaží, tak si vysnaží i motor ze smykáče. Bohužel, jsem to nebyl já. To Killer Koly: Vidíš, já uplně zapomněl.
To Petr V.: Nedávno jsme tu měli dva scrajpery 623G, to je mašina.
PŘÍLOHA (scraper_623_g.jpg)

 
2.11.11 - 22:38 VrakKlub [odepsat]
[www]
4
-0
4
Je škoda kazit motor pokusným palivem, dnes už jich začíná být nedostatek. Pro mě je Trabant veteránem s 19 kW a 5.5-9 litry spotřeby, nic bych na tom neměnil - spíše se snažím prodloužit životnost šetrným zacházením a kvalitním palivem. Na ježdění s nízkou spotřebou je lepší mít novější auto, na experimenty třeba Felicii nebo Favorit.

 
2.11.11 - 20:57 Petr V. [odepsat]
To Killer Koly: To Juch: To já bych kluci zase bral kdyby byl navíc nějkej třeba dozer,nebo scraper od Cat na "zakrošení"po městě. Taková D11R... No asi by mi stačila i jen ta knížka

 
2.11.11 - 20:01 BUFU [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Hoooooďa: beeee

 
2.11.11 - 19:58 Hoďa [odepsat]
To Yokotashi: ne on ne..to ostatní..

 
2.11.11 - 19:56 BUFU [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Killer Koly: kdyby byl k mání nějakej motor z Caterpllaru tak stojím ve frontě :-))

 
2.11.11 - 19:15 Killer Koly [odepsat]
To Juch: to jsem byl nedavno u jednoho strejdy a ten mi dal takovou knizku od caterpillaru a tam jsem to vycetl
To ŠTOF: to mas zastarale reseni. ted se to dela tak, ze se ty svicky vzajemne propoji. spotreba je zaporna i bez demontaze volantu. ma to jen nevyhodu v tom, ze ty marky padaji z vyfuku, ale je to kazdych 7,324987 otacek motoru

 
2.11.11 - 14:40 Yokotashi [odepsat]
[www]
To ŠTOF: si delas prdel, ale kdybys tam te elektriny pustil dost (tak 300-1000 kW na cca 100kV), tak by to jelo :-).

 
2.11.11 - 12:35 duroplast [odepsat]
To ŠTOF: Vychodni?

[1-30]   [31-57]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.418369, 11.12.19 - 05:11:37, uptime : 276 dnů 18 hod 18 min, volné místo : 8377 MB
<- prosinec
2019
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není