Již dříve sjem vedli s kamarádem diskuzi, zda by šel motor z 3t bagru použít do trabíka jako pohon a nejspíš by šel. Jedná se o to, že motory v strojích, nemají moc vysoké otáčky. Většinou si při práci nastaví plyn a pracují. Zkrátka tu padl nápad instalovat motor Diesel, 3 válec, k tomu generátor, nacpat tam elektromotor a hotovo. Motor by vyráběl elekřinu, a tím se dle potřeby poháněl elektromotor. Nejenom že by nebyla potřeba žádná převodovka, ale dost možná by to ušetřilo dost paliva. Je to pouze hypotetická uváha, musel by si to člověk vyrobit sám, jinak by se nedoplatil.Také by musel mít na to uzposobený provoz auta.
Myslím, si že to zase taková kravina není, protože takovéto stroje existují. Samosebou v mnohem větším měřítku, ale ta uspora paliva je tam znatelná, oproti klasickému uspořádání. Dejme tomu první elektrický dozer Caterpilar D7E už jezdí asi dva roky a je to celkem revoluce v tomto odvětví. Ten stroj ušetří palivo, díky tomu že motor běží stále ve stejných otáčkách.atd.. Co třeba lokomotivy, tam je motor Diesel, kupříkladu CAT 3512, o výkonu nějakých cca 1500kW, k tomu je připojen generátor, a ten pohání el. motory podvozku lokomtivy. Zjednodušeně vše řečeno, Nemá cenu to rozepisovat. Takže ta puvodní myšlenka, předelat trabika na Diesel, není špatná.Jen to chce dotáhnout.
Vymýšlet jaderný pohon pro soobní auto, to je fakt už ulítlý, jak vlaštovky na jih.
|
|