Úvod


Přejít na : [Komentáře] [Popis] [Základní informace] [Fotky]

Fotky :

Jmenu je se Trabukadnezar... Je to vznášedlo... Pohybuje se starou kanalizační sítí (někdy to je v lepším stavu než siln
uploadováno 24.03.05 - 13:42.54 
uploadováno 02.05.06 - 10:13.28 trochu barevná kombinace... ale lepší flekatý, než rezavý
uploadováno 02.05.06 - 10:15.56 standartní motor s tuningovou úpravou = vůle na pístech jak kráva
uploadováno 25.04.05 - 13:23.29 speciální antibezpečnostní úprava
uploadováno 25.04.05 - 13:23.59
spínač couvačky speciální domácí konstrukce
uploadováno 25.04.05 - 13:35.45 pozdrav zimy
uploadováno 21.05.05 - 17:41.18 pozdrav zimy
uploadováno 21.05.05 - 17:40.20 v přírodě...
uploadováno 02.05.06 - 10:14.28 Autosraz 2006 - nejzajímavější auto
uploadováno 10.07.06 - 12:46.32
Autosraz 2006 - I na silnici mě pustí :-)
uploadováno 10.07.06 - 12:42.23 Jen taková sranda :-)
uploadováno 16.05.07 - 20:43.03 trochu práce v normální denní dobu :-)
uploadováno 21.05.07 - 19:21.19 Bez světel
uploadováno 04.07.07 - 15:58.18 Potkávačky
uploadováno 04.07.07 - 15:58.35
Světla pro denní svícení
uploadováno 04.07.07 - 15:58.53 Světla pro denní svícení
uploadováno 04.07.07 - 15:59.06 Autosraz 2007, příjezd z Fotorally (vidíte tam navigátora? :-D )
uploadováno 18.07.07 - 20:07.46 Autosraz 2007, Lamasprint (mlhovky vs. denní svícení)
uploadováno 18.07.07 - 20:01.29 Autosraz 2007, Lamasprint - proč na mě hrozí?
uploadováno 18.07.07 - 20:08.14
Jak daleko bych s tímto dojel? Do Prahy už asi ne...
uploadováno 18.10.07 - 10:19.12 Ladění motoru :-D
uploadováno 13.05.08 - 20:23.57 Řídící centrum
uploadováno 13.05.08 - 20:24.24 Naměřené vibrace motoru při startu ve směru osy motoru (součást kamarádovy diplomky)
uploadováno 13.05.08 - 20:25.52 Naměřené vibrace motoru při startu ve směru jízdy
uploadováno 13.05.08 - 20:26.37
Konečně se sešli na 1 parkovišti... po půlroce společné existence.
uploadováno 05.06.08 - 13:57.29 Výjmečný zájem o obyčejného Trabiho... s televizí a rozhlasem po drátě
uploadováno 16.11.08 - 20:12.07 Dobové věci, dobové oblečení...
uploadováno 16.11.08 - 20:43.43 Ne, opravdu nejsu Hnátek :-P
uploadováno 16.11.08 - 20:55.24 Mobilní projekční technika :-)
uploadováno 16.11.08 - 20:56.04

Základní informace :
Správce auta :HaD
Další spravované vozy :
Založeno :24.03.05 - 13:32
Poslední změna :18.10.07 - 10:22
 
Majitel :Brno -> HaD
Jméno auta :
Typ :T601
Sekce :Trabant 601
SPZ :BMJ 42 52
Rok výroby :1971 + 87
Barva :modrá
Karosérie :limuzína
Kategorie :klasik

Popis :

Když se ke mě tento Trabantík dostal, byl v poněkud katastrofálním stavu. Proto byly provedeny opravy (velké díky patří zejména Habrovi za "znovuuvedení do provozu") a následně i úspěšnou STK.

Jak by někteří poznamenali, je to taková pastouška:
- rám, motor, převodovka a palubní deska 1971
- kastle, interiér, zadní náprava (listový pero) 1987
- 6V instalace

Výhled do budoucna, aneb co by se mělo a co se musí udělat:
- nátěr ramen zadní nápravy (nenese známky jakékoliv staré barvy) - hotovo (hnusná práce)
- výměna brzdových trubek a hadic - komplet hotovo
- výměna gumového těsnení zadního okna - hotovo
- přečalounění zadních podběhů (jako zevnitř :-)
- možná něco jako palubní počítač (měřič okamžité spotřeby atd)
a spousta dalšího, co se najde...

Již provedeno:
- brzdy, svislé a kulové čepy
- spojka, novější setrvačník a přítlačák, gufero u setrváku (původní stav k nahlédnutí na Brněnských stránkách)
- "nový" motor - jede super!!!
- "nová" elektroinstalace (odstraněny Spojené čokoládovny a.s.)

Dodatek: vzhledem ke své postavě mohu prohlásit známou větu "... jen můj kůň je pro mě o 2 čísla větší..." Kdo ví z čeho to je? :-)

Vzhledem k celodennímu svícení, na které není Trabant stavěný (obzvlášť 6V) jsem koupil a namontoval světla pro denní svícení. Jsem zvědavý, s kolika policajty se budu hádat, že to opravdu nejsou mlhovky, ani dálkový...

Aktualita: Výkon motoru pomalu slábl, musel jsem šlapat čím dál tím víc na plyn, ale ekonoměr ukazoval +/- stále stejně... Vytrhl se mi držák bovdenu plynového lanka z kapotáže motoru... Když jsem to zjistil, už sotva držel! Zůstat tak někde nepojízdný po cestě na Trabantiádu, ještě si dělat ostudu... Loni před Trabantiádou zkolaboval stěrač, letos toto... Není ta Praha nějaká začarovaná?

Aktuality :

29.04.2012 - Ložiskování
Proběhla výměna ložisek zadní nápravy, protože vím, že byla hlučná, jedno dokoce trochu orezlé, jak protekla voda pod krytku ložiska. Výměnou se "spravily" i brzdy! Zmizelo jakéloliv šustění brzd o buben, zmizela i "šišatost" bubnu, která způsobovala, že jedno zadní kolo přibržďovalo trhavě, jak se otáčelo a to do takové míry, že se blokovalo. Chyba byla tedy v špatném ložisku, věřím, že šišatost bubnů neexistuje! :-)

11.09.2011 - Nová střecha
Protože v minulosti někdo auto nalakoval jakousi vodovkovou barvou - při každým mytí se jí část ztratila, začala být hlavně střecha poněkud flekatá, kdy se na povrch dostávala čím dál víc původní barva. Takže nadešel den, kdy je s tím nutné něco udělat. Sice štětkový nátěr, ale lepší jak původní stav.
Původní stav
uploadováno 11.09.11 - 14:33.31 Obroušeno
uploadováno 11.09.11 - 14:33.43 Celkový pohled - prostě deLuxe s bílou střechou :-D
uploadováno 11.09.11 - 14:34.10 A výsledek
uploadováno 11.09.11 - 14:34.25

29.04.2011 - Jak jsem málem hořel
Jedu si takhle městem, svítíčko sluní atd... Před poměrně rušnou křižovatkou vyřadím a je najednou nějaký podezdřelý klid. Ha, zhasnul motor, mrcha, starý benzín nebo co... Zařadím rychlost a nic... Zastavím, start - nic, varovné blinkry - nic. Hm, to bude něco zajímavějšího než benzín. Otevřu dveře, udělám krok... a cítím smrad pálící se izolace. A dopr... co se stalo? Rychle, klíč, otevřít kapotu a odpojit baterku! Otevřu kapotu, sáhnu na kabel od baterky, horký jak sviň. Náhodou sánu na kabel i kus dál od baterky a je studený. To je podezdřelé... ve svorce na baterce je kabel volný, byl pocínovaný, cín vytekl. Divné, že by přechodový odpor? Ale startoval jsem v poHodě, dobíjecí proud to přece tak nezahřeje. Divné... Podezdřelé... Po vychladnutí kabelu dotáhnu svorky a vesele pokračuju v cestě.
O pár dní později si všímám divného fleku na výztuze kapoty... Vypáleného fleku... Nechápu jak, ale kapota asi na tom našem tankodromu tolik propružila, že se dotkla svorky baterky. Chápal bych to, kdyby se po kapotě někdo prošel, ale za jízdy? No, chápu, proč soudruzi dávali kryt na baterku!

uploadováno 29.04.11 - 20:51.46

17.09.2009 - Spanilka pro rádio Krokodýl
Rádio slavilo 15. narozeniny, tak jsme pro něj jeli spanilou jízdu Brnem. V dopravní špičce. Asi 3hodiny. Lidi mávali, troubili, bylo veselo, až oči slzely (to ale nebylo od smíchu). Více fotek na webu TGB.

uploadováno 19.09.09 - 16:55.31 
uploadováno 19.09.09 - 16:55.41 
uploadováno 19.09.09 - 16:56.06 
uploadováno 19.09.09 - 16:56.16 
uploadováno 19.09.09 - 16:56.25
No, mohl jsem se tvářit ještě hůř :-D
uploadováno 19.09.09 - 16:58.16

24.06.2009 - Nový teplotní rekord
Tak jsem naměřil rekordní teplotu motoru a to rovných 140 stupňů. Venkovní teplota cca 27 stupňů. Radši nechci vědět, kolik mají motory s žebry zaplácanými bahnem z oleje a prachu... (maximum je pravé číslo na teploměru)
z leva válec č. 1, válec č. 2, maximum za jízdu (foceno mobilem)
uploadováno 05.07.09 - 12:24.15

13.04.2009 - Ložiska
Dnes dostal trabik nová ložiska předních kol (a jiné vnější poloosy a jeden kloub). Najednou je míň hluku za jízdy, zajímavé... I setrvačnost se zlepšila. Technika ovšem nemohla na Velikonoce šlapat jak má, takže před odjezdem ještě oprava brzd. Za 5minut hotovo, to je sehraný tým :-D

17.02.2009 - Útok zelených?
Můj Trabi byl napaden neznámým přisluhovačem ministra Bursíka. Prozradil se barvou "vlasů"... :-)

uploadováno 18.02.09 - 14:44.00 
uploadováno 18.02.09 - 14:44.09

16.10.2008 - Testovací provoz ŘÍZENÉHO VOLNOBĚHU II. GENERACE
Neuvěřitelné se stalo skutečností. Dokopal jsem se konečně ke slibované verzi i pro 12V auta. Spínání elektromagnetu je řízeno od otáček, hranice se dá nastavit jednoduše stisknutím 1 tlačítka na desce elektroniky. V pondělí to dělalo ještě blbosti, po úpravě programu v mikroprocesoru už vše funguje jak má. Testovací jízda 500m byla úspěšná, takže zatěžkávací test proběhl cestou do Prahy na Trabantiádu a byl zcela úspěšný! Zatím není vyřešeno, jaký elektromagnet použít pro 12V, testování probíhá s původním elektromagnetem z 6V hycomatu. Máte-li nápad, jaký elektromagnet použít, napište... Zatím se uvažuje o elmg. z benzinového ventilu používaného k uzavírání benzínu při přestavbách na LPG.

PS: Takže se dá říct, že jako jeden z mála lidí mám Trabanta, kde je motor řízen mikroprocesorem

PSS: Kdo neví "vo co gou", ať si přečte http://trabantbrno.net/nav_beh_naprazno.php
Umístění je zatím vedle nádrže nad svazkem elektroinstalace (pro možnost jednoduchého rozšroubování krabičky)
uploadováno 23.10.08 - 16:47.02 Pohled na vlastní elektroniku (bude ještě mírně zjednodušeno)
uploadováno 23.10.08 - 16:47.20

10.09.2008 - Teploměr motoru
Protože se pořád nemám k tomu dodělat řízené chlazení, aby motor netrpěl podchlazováním, vyrobil jsem zatím aspoň teploměr, abych věděl na jaké teploty nastavit chlazení, když bych se k tomu přes zimu dokopal (když bude mrznout, tak nenaměřím kolika dosahuje motor v létě, takže dokud je teplo, musí se zkoušet).
Při testovací jízdě dosáhl motor maximální teploty 118 stupňů (jízda do mírného kopce asi na 3/4 plynu asi 85km/h), možná by dosáh vyšší teploty, ale silnice pokračovala zpoplatněným úsekem. Na rovince při 70km/h teplota asi 100-110 stupňů na 4ku, bězná jízda na 3ku teplota kolem 80-90 stupňů. Uvidím později, při nějaké delší cestě, větší kopec ap. Na displeji se ukazuje teplota 1. a 2. válce a maximum dosažené od začátku jízdy. Vypadá to hrozně, vím, ale je to prototyp... (foceno asi hodinu po jízdě)
Provedení teploměru
uploadováno 10.09.08 - 12:30.27

13.05.2008 - Vibrace
Kamarád dokončuje diplomku - akcelerometr, tak potřeboval nějaké hodnoty naměřit, aby měl co obhajovat. Tak měřil vibrace motoru při startu. První "zub" na grafu je náraz pastorku do setrvačníku + záběr, potom je vidět, jak se motor roztáčí (průběh se zrychluje), jakmile motor naskočil, trochu jsem jej proturoval, aby byly výsledky. Je vidět, že maximální zrychlení vibrací motoru je asi 2,5G.


Komentáře :

 
13.09.11 - 15:54 lil B.G. [odepsat]
To HaD: blbě ne.. spíš jinak :). A na tom knedlíku možná něco bude :D

 
13.09.11 - 15:53 HaD [odepsat]
To lil B.G.: možná máš "blbě" (jinak) seřízený předstih. Nebo pořád jezdíte na plnej knedlík :-D Předstih se na teplotě hodně podepíše.

 
13.09.11 - 06:35 lil B.G. [odepsat]
čoveče nevím, jestli ten můj teploměr tak blbě měř, nebo co, ale teploty 140 dosahuju normálně :). S pošahaným ventilátorem sem tam měl i přes 145

 
1.05.11 - 14:34 Hoďa [odepsat]
To HaD: K tvé závadě..takto jednou shořel wartburg v Liberci když na něj ze střechy spadlo velké množství sněhu přímo na kapotu a tím se kapota dotkla baterky a už to bylo..

 
17.11.08 - 20:08 lil B.G. [odepsat]
To HaD: to je tady náš jokotakaši . podobnej reprák ale menší jsem měl taky a já blbec jsem ho zničil

 
17.11.08 - 20:05 HaD [odepsat]
To Filip: aha, už možná tuším

 
17.11.08 - 20:04 HaD [odepsat]
To Filip: Nevím, kdo jsou vokovkaši, ale tenhle "elektroodpad" je dobový . TV ze Sojuzu, reprák je bývalý rozhlas po drátě, zesilovač je ze školního gramofonu a video je kupovaný v Tuzexu za bony! Samý hodnotný věci

 
17.11.08 - 11:25 Filip [odepsat]
To HaD: to hi fi bys tam mohl vozit pořád eště trochu elektroodpadu do kabiny a budeš jako vokovkaši

 
17.11.08 - 07:41 lil B.G. [odepsat]
To HaD: Ty mi strašně připomínáš jednoho známýho trabi na sraze opravdu patřil k těm u kterých bylo málokdy prázdno

 
24.10.08 - 08:38 HaD [odepsat]
To Javy: ještě jsi se ptal proč a jak často brzdím motorem... No, před každou křižovatkou. Když vidím, že svítí červená, sundám nohu z plynu a když blikne zelená, stačí šlápnout na plyn. V opačném případě bych musel šlápnout spojku, vyřadit, (brzdit), šlápnout spojku, zařadit (ve městě třeba zase 3ku) a jet. Pokud vidím, že předemnou někdo brzdí, tak v mnohých případech stačí sundat nohu z plynu, on dotyčný předemnou v zápětí šlape na plyn, takže se jede pořád dál. Divil by ses, kolik lidí zbytečně šlape na brzdu ve městě! A nemysli si, že nechávám před sebou kilometr volnýho prostoru, prostě běžná jízda ve městě, nebo i v koloně, která se pořád sune, ale lidi nějak blbnou a šlapou po všem co mají pod nohama a zbytečně...

 
24.10.08 - 08:31 HaD [odepsat]
To Javy: Když budeš sjíždět Mont Everest přes všechny serpentýni, tak jasně, že to už je moc a zadřeš. Habr s tímto zařízením najezdil asi 50 000km ještě v dobách totality bez problémů, daší řada lidí to tehdy měla taky namontováno a já mám najeto asi 8 000km. Jezdily s tím kdysi i Aero 30 v dobách kdy snad ani kvalitní/nekvalitní oleje moc nerozeznávali, resp. jich moc nebylo a to tehdy montoval prý přímo výrobce, takže asi s tím byly dobré zkušenosti. O mazání takový strach nemám, v motoru je dost oleje který nemá důvody se z ploch nějak setřít a vymizet až do sucha. Jezdím celkem často Vinohradský kopec, ten má přes 1km a motor udrží auto na rychlosti 60km/h, bez brždění bys měl dolu určitě přes 80. Takže komprese sice není nic extra, ale stačí (Felicie v tomto kopci prý také drží při brždění motorem 60tku ). Drobnou nevýhodou je, že se motor díky chybějící regulaci chlazení trochu vychladí (ale ne moc, asi o 10stupňů podle mýho měření), ale zase na druhou stranu celý kopec funguje topení.

 
24.10.08 - 08:05 Javy [odepsat]
To Ondra Ptak: sorry, to to samozřejmě patřilo HaDovi..

 
24.10.08 - 08:04 Javy [odepsat]
To Ondra Ptak: jen drobnost k řízenýmu volnoběhu a brždění mototrem. jak často brzdíš motorem a proč? vždyť nemá dostatečnou kompresi aby se to vyplatilo, ale o to nejde, spíš se bojím, jak je vyřešenej přívod paliva při brždění motorem? pokud bych to využil, tak jedině v táhlém nekonečném klesání, kdy se přehřívají brzdy, jenže bych se bál, že při nemazaném motoru se žvejkne po chvilce trápení na sucho. asi je lepší zlepšit brzdy. neštudoval jsem všechny články k tomuto, tak mi to stručně vysvětli. dík

 
24.10.08 - 06:59 Ondra Ptak [odepsat]
To HaD: Predne ten jsem myslel.Vykuchat neni problem, silnej je dost, jen asi s tim zdvihem ma problem.Hlavne je decentne malej.

 
23.10.08 - 22:29 HaD [odepsat]
To Ondra Ptak: Nevím, co máš přesně na mysli. Je potřeba, aby měl dostatečnou sílu aby přetlačil pružinu co zavírá klapku v karburátoru a zdvih tak 5-10mm (možná stačí i míň). Myslíš elmg. na pohyb hlav? Tam by bylo asi trochu problém vykuchat jej a nějak upravit na toto použití. Připadá mi schůdnější něco co je hotové - třeba ten z ventilu na zavírání benzínu, zatím jsem na lepší nápad nepřišel.

 
23.10.08 - 19:37 Ondra Ptak [odepsat]
To HaD: Co treba ele magnet z HDD

 
11.09.08 - 11:00 HaD [odepsat]
Teploměr stále funguje, čidla kupodivu drží. V noci, kdy bylo asi 15 stupňů se po vyjetí kopce vyšplhala teplota motoru ke 113 stupňům. Poněkud mě překvapil malý rozdíl max. teplot, maximální "denní" teplota 118st. když venku bylo +30st. Taky jsem předpokládal, že teplota motoru na žebrech po vypnutí ještě mírně vzroste (přece jen vlastní válec a píst by měly být nahřáty víc, než kolik mají žebra). Tato doměnka se nepotvrdila, teplota motoru zůstane stejná jak před vypnutím a pomalu klesá.

 
18.07.07 - 22:31 HaD [odepsat]
To Ondra Ptak: No jasný... To se neboj, že bych se nechal!

 
18.07.07 - 22:09 Ondra Ptak [odepsat]
To HaD: se snima nehadej! Jsou to policajti a pokud budou kecat ze to nejsou svatla na denni sviceni, tak at si to na nich prectou. Pokud ti budou chtit dat pokutu, tak s tim nesouhlas a res to!

 
4.07.07 - 16:03 HaD [odepsat]
Můžete uzavírat sázky, kolik těch "chytrých" policajtů bude... Sám jsem zvědav...

 
28.04.05 - 17:41 HaD [odepsat]
To Petr - - Brno: Aha, už vím cos myslel - ta guma tam není, no, leží někde doma, musel jsem ji sundat kvůli místu sváru podlahy a podběhu + motorové stěny, taky to tam rezlo (utekla mi brzdovka z hl. válce)

 
28.04.05 - 07:39 HaD [odepsat]
To Petr - - Brno: Jaká guma na podběhu? Jestli myslíš tu gumu mezi dveřma a prahem, tak ta není ani na druhý straně, bylo to pod nima hnusně olezlý a zrezlý, takže zatím to je jen obroušený a natřebý základovkou... (jeden červenou, druhý "bažinou") Volant se nějak zkazil přes zimu, uplně popraskal, je to starej plast... Tu elektriku sem nedělal naštěstí já a čeká ji v dohledné době výměna. Jinak vše je jedno auto - to víš, digitálům uhýbaj barvy, ale ta 1. fotka je věrohodnější (paradoxně je focená mobilem).

 
28.04.05 - 07:00 Petr - - Brno [odepsat]
[e-mail][www]
Teda je to jedno auto nebo dvě, ta první fotka je nějak modřejší? Co to je v motoru za čokládovo drátovou zamotaninu?! Ten volant čéče ten pamatuje Erichovu maturitu..ne?! Stav se možná najdem lepší A co ten levej přední podběh, proč tam není ta krycí guma??!! Nedělej nám vostudu chlape!!! Snaž se!!!

 
25.04.05 - 13:39 HaD [odepsat]
Testovací provoz tajemného projektu (E.Ř.V.) zahájen, při té příležitosti bylo objeveno několik zásadních závad na autě, takže nic zvláštního, už si na to zvykám...

 
25.04.05 - 13:38 HaD [odepsat]
[e-mail][ICQ]
Testovací provoz tajemného projektu (E.Ř.V.) zahájen, při té příležitosti bylo objeveno několik zásadních závad na autě, takže nic zvláštního, už si na to zvykám...

 
28.03.05 - 00:46 habr [odepsat]
Ono je to zatím opravdu supertajný. Jde o znovuobjevení Ameriky a konkrétně to má zkvalitnit požitek z jízdy, chránit motor a snížit spotřebu. Už je skoro hotové, jen je potřeba před zveřejněním namontovat na min. dva vozy různých typů řidičů a provést testy. Neradi by jsme něco zveřejnili a následně vychytávali mouchy nebo dokonce něco rušili, jak je v poslední době zvykem. Snad do měsíce bude po testech a bude na Brněnských stránkách vše zveřejněno.

 
27.03.05 - 10:32 HaD [odepsat]
To Petr V.: To je přece tajný, nech se překvapit

 
27.03.05 - 10:31 HaD [odepsat]
To habr: Plně souhlasím, otázkou je, kdy je možné začít s ú(o)pravami? To se však můžeme domluvit emailem, nebo telefonicky. Taky mi to připomělo, že bych měl svůj úkol dovést do finální podoby...

 
27.03.05 - 10:26 Petr V. [odepsat]
To habr: supertajný program što ééto

 
27.03.05 - 08:25 habr [odepsat]
Proč nezamlouvá, vždyť se to tak dobře počítá, zaokrouhleno na celé desítky, to je přece pohodlné. K věci: tato spotřeba značí, že je poškozen ventilek, je trvale otevřen a přeplavuje se karbec. Tím vzniká vysoká plováková hladina a motor je plněn velmi bohatou směsí, případně i přímo benzínem, který bezúčelně projde přes emulzní trubici. Na to není potřeba exhumace karb., ale kdyby k ní přecejen došlo, měla by se využít pro přípravu supertajného programu a zároveň provést pohodlně jistou plánovanou úpravu.

[1-30]   [31-43]   

Přidat nový komentář
Přidávat komentáře mohou jen registrovaní uživatelé !


Autoklub Trabant Brno
© 2005-2020 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.574482, 4.07.20 - 10:43:29, uptime : 160 dnů 6 hod 16 min, volné místo : 7875 MB
<- červenec
2020
->
Po Út St Čt So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není