Úvod


Přejít na : [Komentáře] [Popis] [Základní informace] [Fotky]

Fotky :


uploadováno 10.03.15 - 09:21.18 
uploadováno 01.09.08 - 10:20.18

Základní informace :
Správce auta :Admin
Další spravované vozy :
Založeno :1.09.08 - 10:19
Poslední změna :1.09.08 - 10:19
 
Majitel :Admin
Jméno auta :Barča
Typ :B1000-AFIT
Sekce :Barkas B1000
SPZ :AED 97-56
Rok výroby :198?
Barva :modrá
Karosérie :valník
Kategorie :přestavba

Popis :

Odtahovka téměř v originálním stavu.

  • kompletně vyvařený rám, pár předělávek (rám na zadních nápravách nahrazen jockelem místo dvojitého profilu U)
  • měněná budka (údajně r.v. 91)
  • původní hliníková nástavba nahrazena dřevem
  • naviják hnaný od převodovky, pohon přes vykuchanou převodovku z Pobědy (zbyla akorát 1 a zpátečka), spojka spínaná z kabiny
  • motor z wartburga, jednokomorový karburátor

  • Aktuality :

    26.11.2018 - Pracovní stroj :-)
    Díky Warťasovi za nová zrcátka. Už je vidět něco i dozadu. Pořídili jsme dřevěnou sundavací korbu pro převoz nejen sypkých materiálů. A hned ji řádně vyzkoušeli...

    Nevím kde je chyba, ale motor stále tlakuje vodu. Zničehonic vylítne teplota na budíku, vybublá nádržka vody. Přitom kapalina není horká. Někde zřejmě vznikne bublina... Pak si Barkas "říhne" a už funguje normálně... :-/
    
uploadováno 26.11.18 - 09:40.11 
uploadováno 26.11.18 - 09:40.17 
uploadováno 26.11.18 - 09:40.04 
uploadováno 26.11.18 - 09:40.25

    18.07.2016 - Nový startér
    Po dlouhé době oprava. Starý startér odešel do věčných lovišť. Dopřáli jsme Barkasovi zcela nový rychloběžný... Velká spokojenost
    
uploadováno 18.07.16 - 08:56.18 
uploadováno 18.07.16 - 08:56.29

    21.08.2011 - Nejen auta vozím na korbě...
    
uploadováno 22.08.11 - 09:52.11 
uploadováno 22.08.11 - 09:52.23 
uploadováno 22.08.11 - 09:52.34

    17.08.2011 - Návrat z opravy
    Už jsem byl z malé odtahovky nešťastný, stále nejela a vařila a já už vyměnil co se dalo a furt nic.
    Proto jsem se rozhodl přenechat opravu auta někomu jinému. Velmi ochotně se tohoto úkolu ujal Zdeněk Kutřín, jemuž děkuji za provedenou údržbu a opravy. Povedlo se opravit chlazení, geometrii i motor, kde hlavní příčinou byla nejspíš absence uklidňovací komory před karburátorem. Autíčko najednou poslouchá, jede na špičičku plynu, předtím to jelo jen na plný plyn.
    Takže ještě jednou moc díky, Zdeňku !

    Dále, když už to nyní jezdí, tak odtahovka dostala nové bačkůrky i s repasovanýma diskama. Takže nyní jezdí na 175/80 R14.
    Zatím jsem to stihnul projet jen po náměstí, ale zdá se, že se výrazně zlepšila ovladatelnost vozu, daleko snáze to zatáčí.
    
uploadováno 19.08.11 - 09:59.00 
uploadováno 19.08.11 - 09:59.08 
uploadováno 19.08.11 - 09:59.15 
uploadováno 19.08.11 - 09:59.23

    25.10.2010 - Trabantiáda
    Odjezd na Trabantiádu byl ve znamení akutní noční opravy. Cestou do Prahy v tom nejhorším kopci uletěla řemenice na vodní pumpě. Nepříjemnosti s tím spojené si každý dokáže představit. Kombinace naloženého auta, prudkého kopce, tmy a zimy...
    Nicméně druhý den Trabantiáda jako taková už bez ztráty květinky a Barkas sloužil jako podium pro upovídaného pána z Prahy ;-D
    
uploadováno 25.10.10 - 09:33.05 
uploadováno 25.10.10 - 09:33.13 
uploadováno 25.10.10 - 09:33.22 
uploadováno 25.10.10 - 09:34.10

    12.04.2010 - Už zase chladí
    Po několika marných pokusech v zapojování a natahování nového chladícího okruhu, je konečně hotovo. Skončilo to až výměnou hlavy.

    Okruh byl postupně zkracován na nejnutnější. Takže momentálně je bez termostatu, odpojené topení a uzavřen malý okruh. Ani po této úpravě to s minulou hlavou nefunguovalo. Po odvzdušnění za klidu a následném nastartování byl okruh během chviličky zase zavzdušněn.
    Už jsem z toho byl zoufalý. Napadla mě poslední možnost jak zjistit, kudy si to přisává vzduch. Do víčka od expanzky jsem nasadil bezdušový ventilek a pomocí kompresoru jsem natlakoval chladící okruh na cca 2 atm. Téměř okamžitě se objevil čůrek vody mezi motorem a hlavou. Po dalším zkoumání jsem zjistil, že voda tam stéká po pumpě, až jsem nakonec došel k otvoru za ložiskem ve vodní pumpě za hřídelkou, který normálně slouží zřejmě k odtoku přebytečné vazelíny od ložiska. Došel jsem tedy k závěru, že bude špatné axiální těsnění za čerpadlem (to před čerpadlem jsem měnil a bylo totálně rozpadlé).

    Včera tedy proběhla výměna hlavy. Vše jsem důkladně očistil a dle zdejších rad jsem nové těsnění potřel olejem, aby to lépe sednulo.
    Jaké bylo ale mé překvapení, když po dotažení hlavy a nalití vody začala voda prolínat mezi hlavou a blokem motoru a dokonce i kolem šroubů. Dbaje zdejších rad jsem motor nastartoval a pozoroval, co se bude dít. Světe div se, lidé zde měli pravdu a voda postupně unikala méně a méně. Když se únik vody zastavil, Barču jsem dostrojil a jel na první testovací jízdu po cca půl roce.

    Výsledkem je, že Barča už zase chladí a jezdí. Bohužel díky experimentům je momentálně bez termostatu a topení, takže je chudinka dost podchlazenej. Ale hlavní je, že už zase konečně jezdí !!!

    3.07.2009 - Nová garáž
    Barča přepravena do nové garáže kde je prostor na ni něco dělat. A hlavně při té práci na člověka neprší, což na chalupě tak růžové nebylo...
    
uploadováno 03.07.09 - 21:50.23 
uploadováno 03.07.09 - 21:50.33 
uploadováno 03.07.09 - 21:50.43 
uploadováno 03.07.09 - 21:50.55 
uploadováno 03.07.09 - 21:51.11

    28.06.2009 - Barča nechladí
    Tak dnes se stalo něco, čeho jsem se vždycky děsil. Otahovali jsme odtahovku...

    Barča už delší dobu měla problémy s chlazením, z ničeho nic se zvednula hladina v expanzce a následoval gejzír. Následně voda zase zmizela a bylo to na chvíli v pohodě, resp. jen do doby, kdy byl motor v otáčkách.

    Barča dojela až do Dobříše, kde jsem se rozhodl pomoci chlazení tím, že vyndám termostat. To byla osudová chyba, po vyndání už Barča vařila furt.
    Nezbylo tedy než sundat Subárko a Fordík musel Barču dotáhnout až na Karlštejn.

    Při parkování Barči do garáže se ozývaly divné zvuky jako kdyby bylo povolené výfukové potrubí, ale spíše to tipuji na fouknuté těsnění pod hlavou.

    2.04.2009 - Výměna motoru
    Tak jsem se konečně odhodlal k výměně hlavy na původním motoru. Ložiska na vodní pumpě už prakticky neexistovaly a hluk, který se z motoru po nastarování linul, byl už opravdu nesnesitelný. Navíc nás čekala dlouhá cesta do Budějic na Mobilsalon a nechtělo se mi podstupovat riziko, že se na cestě vodní pumpa zadře.

    Pustil jsem se tedy do demontáže hlavy, což nebyl nikterak jednouchý úkol, neboť hlava držela na zkorodovaných hlavových šroubech a šlo to opravdu velmi pomalu a poměrně hrubým násilím.

    Po demontáži jsem vše důkladně očistil, nasadil nové těsnění a dle návodu od p. Dršaty jsem vše dle momentového klíče dotáhnul. Bohužel po nalití vody se po celé délce hrany u výfukového potrubí objevil čůrek vody. Následovalo tedy opětovné dotažení hlavy, leč s mizivým účinkem. Po dalším pokusu o dotažení bohužel povolil jeden z hlavových šroubů a bylo hotovo. Po nastartování motoru tímto strženým šroubem proudem protékala voda.

    Takže následovala demontáž celého motoru a přes noc jsem přestrojil vše Barkasí na Waraní motor, který zbyl po Traburgovi.

    Druhý den ráno jsem se pustil do montáže motoru, ale vše šlo zoufale pomalu a stále jsem narážel na drobné zádrhely. V odpoledních hodinách ale motor byl na svém místě. Po nalití vody jsem ještě zjistil, že je prodřená jedna hadice na vodu, tak následovalo opět vypuštění vody a výměna hadice.

    Následovala testovací jízda. Ta skončila záhy po cca 1 km, kdy se expanzní nádoba proměnila v gejzír vařící vody. Následovalo tedy laborování s odvzdušněním chladící soustavy. To se víceméně podařilo a po další jízdě, kdy se motor ohřál do provozní teploty, došlo konečně k odvzdušnění celé soustavy.
    Při cestě zpět jsem provedl test ohněm v podobě dlouhého a strmého krpálu, který Barča vyfuněl na dvojku pod plným plynem, se zapnutou saharou a bez známky nějaké zvýšené teploty tento test zvládl na jedničku.

    Po návratu na naši základnu jsme naložili nezbytné nářadí a vyrazili na další testovací jizdu do Prahy pro Subárko, které čekalo na Proseku u Jiříka.

    Přestože motor v Barkasovi cca 2 roky nejel, bylo znát, že se postupně probouzí k životu a Barča uháněla překvapivě svižně a hlavně konečně znatelně tišeji.
    Během cesty se projevily jen 2 závady. U Štěrbohol na Jižní spojce se mi z ničeho nic bezvládně propadnul plynový pedál. Pohotově jsem tedy odklopil kryt motoru a na první pohled jsem zjistil, že vypadlo táhlo plynu. Naštěstí nebyl problém natáhnout ruku a plyn ovládat ručně. Na nejbližší benzínce jsem zastavil k provedení opravy. 2. závada spočívala v podivně doutnajícím pravém zadním kole. Po vyheverování kola bylo zjištěno, že toto kolo drobně přibrzďuje a je rozpálené skoro do červena. Chvilku jsem tedy kolo poléval vodou a vyráběl páru. Pak jsem drobně upravil excentr na sežízení vůle pakny a problém byl odstraněn. Hned to i lépe jelo !
    Zbytek cesty již proběhl bez problémů a k večeru jsme dorazili opět na Karlštejn.
    
uploadováno 07.04.09 - 09:14.57 
uploadováno 07.04.09 - 09:15.23 Motor venku...
uploadováno 07.04.09 - 09:15.43 Demontovaný a odstrojený motor
uploadováno 07.04.09 - 09:16.15 Nový motůrek, připravěný do Barči
uploadováno 07.04.09 - 09:16.40

    29.08.2008 - Sraz na Vrbně
    Ačkoli je to skoro nemožné, podařilo se nám koupi odtahovky téměř utajit, takže náš příjez na Vrbno se dvěma odtahovkama bylo skutečně překvapení.

    Za volant se posadil Krteczek a odvezl si na odtahovce Subárko. Měl jsem trochu strach, jak se s tím popere, protože den předem jsem na tom převážel kousek Traburga a odathovce se vůbec nechtělo jet. S "obyčejným" trabantem to ale naštestí už bylo daleko veselejší, taže se s tím nakonec jelo v podstatě stejně jako s červenou odtahovkou.
    Nicméně po jízdě konečně Krteczek pochopil, o čem je jízda s odtahovkou a že to skutečně není pohodička a člověk se u toho docela nadře.

    Jedinou drobnou závadou za celý sraz bylo píchlé levé zadní kolo. Já v tu dobu jel za modrou Barčou s prázdnou červenou odtahovkou (Krteczek měl už naložené Subárko) a než jsem si toho všiml a než jsem ho zastavil, tak píchlá guma dostala pěkně zabrat (naštěstí to trošku podrželo kolo na prostřední nápravě).
    Zastávka v lese
uploadováno 01.09.08 - 11:51.12 Spanilá jízda do Horažďovic
uploadováno 01.09.08 - 11:51.28 Na letišti v Tchořovicích
uploadováno 01.09.08 - 11:51.49 
uploadováno 01.09.08 - 11:51.57 Na startu sprintu odtahovek :-)
uploadováno 01.09.08 - 11:52.15
    
uploadováno 01.09.08 - 11:52.33 
uploadováno 01.09.08 - 11:52.47

    13.08.2008 - Příprava a jízda na STK
    Dnes nastal první test odtahovky. Bylo potřeba s ní zajet na STK (končila technická a stejně bylo potřeba udělat evidenčku) no a aby toho nebylo málo, tak Krteczek slavnostně namontoval nový motor do Subárka, nicméně s dost zoufalým výsledkem - motor mlátil, jak kdyby bylo rozlítlé ložisko. Takže bylo rozhodnuto, že se celé auto odveze na reklamaci.

    Ještě předtím jsem celého Barkase prohlédl, vyčistil a vyklidil a až na roztrženou manžetu na poloose a občas vynechávající volnoběžku jsem nenašel nic závažného.
    Vyměnil jsem tedy manžetu na poloose a na volnoběžku jsem dodělal ovládací páčku. Po zahřátí volnoběžka funguje spolehlivě.

    Barča tedy najela svých prvních cca 200km a musím říct, že se s tím jede docela příjemně, i když stále to ještě není ono.
    Zatím jediná objevená závada byla tavící se pojistka (resp. tělo pojistky - nevýhoda plastových) a tím pádem nefungoval ventilátor na chladiči a v zácpě jsme měli hodně na mále, abychom to neuvařili.
    
uploadováno 01.09.08 - 12:31.57 
uploadováno 01.09.08 - 12:32.16 
uploadováno 01.09.08 - 12:32.29 
uploadováno 01.09.08 - 12:32.39 
uploadováno 01.09.08 - 12:33.00
    
uploadováno 01.09.08 - 12:33.14 
uploadováno 01.09.08 - 12:33.31 
uploadováno 01.09.08 - 11:40.37 
uploadováno 01.09.08 - 11:40.42

    2.08.2008 - Koupě
    Jak bylo dohodnuto, tento den jsem si pro Barkase přijel.
    K Barče jsme dostali ještě pěknou výslužku v podobě mnoha náhradních dílů, které jsme jen tak tak naložili.

    Cesta domů proběhla s celkově smíšenými pocity. Na to, že jsem měl naloženo max. 300-400kg, tak se Barče vůbec nechtělo jet. Kopce, které jsem byl zvyklý jezdit i s naloženým autem za 3, tohle jelo sotva za 2.
    Na chatě během týdne Tomáš seřídil předstih a hned to bylo podstatně veselejší. I když je motor stále výrazně línější než u červené odtahovky, už se s tím v celku dá jezdit.
    První tankování
uploadováno 01.09.08 - 11:33.27 
uploadováno 01.09.08 - 11:33.36 
uploadováno 01.09.08 - 11:33.52

    27.07.2008 - Odjezd ze Želivky
    Jak už nadpis napovídá, cestou ze Želivky, v jedné nenápadné vísce, jsme zahlédli podezřele dlouhého Barkase. Dojeli jsme až na konec vesnice a rozhodovali jsme se, zda se máme vrátit a jet se na to ještě jednou podívat. Času bylo dost, tak jsme to jeli obhlédnout.
    U malého autoservisu skutečně parkoval Barkas a ne ledajaký, ale opravdu to byla odtahovka. Na první pohled v pěkném stavu. Naštěstí její majitel byl právě v dílně a tak jsme se dali do řeči. Pán nám ochotně o odtahovce povídal, také jsem se pochlubil, že mám podobnou a hned jsme ho pozvali, zda by se někdy s námi nepodíval na nějaký sraz. Říkal, že s Barčou už dlouho nejel, že akorát koupil nový podvál, takže pro něj již nemá využití a že přemýšlí o prodeji. Neváhal jsem ani minutu a projevil o Barču zájem, když už ne pro sebe, tak určitě by nebylo problém nějakého nového majitele najít. Pán že si to ještě promyslí, ale po týdnu jsem nevydržel a volal mu, jak že si to s prodejem rozmyslel a on tedy, že ať si pro to přijedu .
    
uploadováno 01.09.08 - 10:30.12 
uploadováno 01.09.08 - 10:30.29 
uploadováno 01.09.08 - 10:30.42 
uploadováno 01.09.08 - 10:30.56 
uploadováno 01.09.08 - 10:31.10
    
uploadováno 01.09.08 - 10:31.20 
uploadováno 01.09.08 - 10:31.30 
uploadováno 01.09.08 - 10:31.48 
uploadováno 01.09.08 - 10:31.59 
uploadováno 01.09.08 - 10:32.11


    Komentáře :

     
    26.11.18 - 18:03 Kocour [odepsat]
    To Krteczek: hmm,pěkná práce,musím si taky něco podobnýho vymyslet do doby než bude mulča v hromadě.

     
    26.11.18 - 16:38 Krteczek [odepsat]
    To Kocour: Ta korba je použitá z vleku. Je to domácí výroba...

     
    26.11.18 - 16:20 Kocour [odepsat]
    To Admin: ta korba je dělaná nebo použita z něčeho?

     
    19.08.11 - 13:21 KurvikCv [odepsat]
    JZD Staňkovice,zřejmně slušnej oddíl

     
    19.08.11 - 11:49 Krteczek [odepsat]
    Díky díky díky ó Šedý Vlku. Opravdu to najednou jede jak z praku. Holt jsou vidět ty léta praxe...

     
    6.07.09 - 20:52 Trabantolog [odepsat]
    [www]
    To hever: Problémem může taky být špatná cívka a i více kusů najednou, auto sice jede ale málo táhne a hrozně hřeje výměnou ulejvajících se cívek je po problému zvýší se výkon, sníží spotřeba a teplota. Teď jsem si to ověřil v praxi na odtahovce 2 cívky byly vadné i když svíčky házely venku jiskru. ale ve válcích tak dobře už nepálily.

     
    6.07.09 - 20:42 hever [odepsat]
    [e-mail]
    To Juch: přesně ,já mám tky kolikrát problémy s chlazením a to i když mám čistej chladič a termostat v pořádku...

     
    4.07.09 - 20:29 Juch [odepsat]
    [www]
    Škoda, že se do Barkasu nemontovali vzduchem chlazené motory, koukám že je to radost s chlazením.

     
    8.04.09 - 17:03 Jerry [odepsat]
    To Donn000: Nn, přesně tohle mi Krtek řekl do telefonu

     
    7.04.09 - 20:52 Jerry [odepsat]
    To Krteczek: Nejlepší byl Tvůj páteční telefonát..."Nooo Barča nemá motor, Subárko ještě nevrčelo, ale jo, zejtra určitě přijedem"

     
    7.04.09 - 20:17 Krteczek [odepsat]
    To Admin: Pochvala Adminovi za perfektní přípravu vozu na dlouhou jízdu. Postupně se nový motor rozjel a nebyl problém naložený stíhat běžnému provozu. Dokonce i na výstavě v ČB udělal parádu a nejeden člověk se za ním otočil

     
    15.09.08 - 19:29 Krteczek [odepsat]
    To Trabbi: Potvrzuji Adminova slova. Zatím jsem s Barčou najezdil pár stovek km a jsem s ní velmi spokojen. Je to stylový dobový truck

     
    15.09.08 - 19:24 Admin [odepsat]
    [e-mail][www]
    To Trabbi: Mám pocit, že to byly Kňovičky, takže to bude určitě ona . Už má najeto pár stovek kilometrů. Zatím s ní nejvíce najezdil Krteczek, který s ní vozí Subárko.

     
    12.09.08 - 17:12 Trabbi [odepsat]
    To Ondra Ptak: Jj...jednou stála venku na druhý straně ulice, to sem si jí všimnul prvně...pak párkrát ve dvoře a pak sem si už jen říkal kdeže asi jezdí

     
    12.09.08 - 16:45 Ondra Ptak [odepsat]
    To Trabbi: Pokud je to ona, tak tu jsem videl nekolikrat taky, ale pak nekam zmizla. Tak uz vim kam

     
    12.09.08 - 16:27 Trabbi [odepsat]
    Nejmenovala se ta nenápadná vesnička náhodou Kňovice???Kousek od Sedlčan??? Celé léto jsem byl kousek odtud na brigádě a po barče jsem taky koukal Tak jsem rád že se dostala do správných rukou

    [1-16]   

    Přidat nový komentář
    Přidávat komentáře mohou jen registrovaní uživatelé !


    Autoklub Trabant Brno
    © 2005-2020 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
    Prosím o dodržování pravidel stránek.
    loadtime : 0.579155, 28.10.20 - 03:06:50, uptime : 275 dnů 23 hod 39 min, volné místo : 7239 MB
    <- říjen
    2020
    ->
    Po Út St Čt So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Volby
    Přihlásit se

    Přihlášení lidé
    nikdo tu není