9.1.2005 Koupě vozu

Wartburga jsme museli odtáhnout pomocí našeho Barči, neboť měl nefunkční brzdy a chyběly mu cívky. Mimo to byl také až po střechu zaplněn náhradními díly.
Další informace budou až po vyklizení a podrobné prohlídce.

16.1.2005

Dnes jsem se rozhodl, ze wartyho probudim k zivotu. Zacal jsem palivovou soustavou. Jako prvni jsem vymontoval karburator. Pritom se mi povedlo ZLOMIT privodni benzinouvou hadicku. Vyuzil jsem toho a vypustil tak nadrz. K memu prekvapeni jsem z wartyho vydojil necelych 20l benzinu (Smrdelo to spis jako petrolej). Karburator jsem vymenil za novy. Dale nasledovalo zprovoznit elektriku. To spocivalo spravne zapojit box s civkami a pripojt svicky. Veskera ostatni elektrika je kupodivu funkcni. Vse se povedlo a tak motor spokojene vrci. Zatim ale jen chvilku - musim jeste vymenit veskere hadice na vodu. Ty puvodni se takrka rozpadly. Takze pokracovani priste.

22.1.2005

Jellikoz byla prizniva teplota, rozhodl jsem se, ze Wartyho umyjeme, abychom zjistili, jak je na tom puvodni lak. Po umyti vypada mnohem lepe. Dale byly na poradu brzdy. Protoze brzdy nebrzdily, chtel jsem zjistit proc. Jako prvni jsem zacal hledat vhodny stahovak. Ten jsem po chvili hledani nastesti nasel a tak jsem se mohl pustit do stahovani bubnu. Nejdrive jsem zacal predkem. Za pomoci stahovaku a dvoumetrove paky to bylo dilem okamziku. Pak nasledovala demontaz prasatek a paken. Stihl jsem rozebrat obe predni kola + leve zadni. Na posledni uz nejak nezbyl cas...

29.1.2005
Tentokrate jsem byl na chate jen na skok, ale stacil jsem pretesnit vsechna brzdova prasatka a najit pouzitelne brzdove oblozeni. Takze priste budu montovat brzdy zpet na auto.

19.2.2005
Wartyho jsem uklidil do garaze a cekam na lepsi pocasi. Zatim jsem z Wartyho sundal kola a dal jej na kozicky. Na predku jsou jiz pretesnena prasatka a nove oblozeni.

20.3.2005
Brzdy jsou takrka hotove. Jsou jiz namontovane nove pakny a prasatka. Ted uz zbyva "jen" vymenit hlavni brzdovy valec, nastavit excentry a odvzdusnit celou soustavu.

28.3.2005
1.TESTOVACI JIZDA !!!!
Brzdy jsou jiz kompletni a funkcni. Proto jsem do chladice nalil potrebne mnozstvi chladici kapaliny, prekontroloval dotazeni kol, pripojil baterku, nalil benzin a vydal jsem se na 1. testovaci jizdu. Dopadla uspesne - dojel jsem tam i zpet. Moturek si spokojene slapal, akorad hadice na vodu uz nemeli tu pevnost co kdysi a tak "trosicku" prosakovaly. Dalsim poznatkem bylo, ze protimrazova zatka v motoru lehce prosakuje (zjevne to jiz nekdo resil omatlanim zatky nejakym tmelem). Ubytek vody neni nikterak kriticky, aby doslo k preruseni chladiciho obehu (tak litr za den?). Co me trochu znepokojilo byla volnobezka. Po jejim zarazeni jsem se vklidu rozjel, avsak pri prerazeni a naslednem pridani plynu nezabrala (tudis motor vyjekl do vysokych otacek). Prisuzuji to tomu, ze se s autem cca tri roky nejelo (ani nevim, kolik je v prevodovce oleje). Do vymeny prevodovky a opravy volnobezky se mi moc nechce, alespon ze jde volnobezka vyradit. Jinak se mi jelo s Wartburgem moc pekne, pohodlne svezenicko.


30.4.2005

Dnes jsem prisel do garaze, a pod autem louze brzdovky. Zatracenej brzdovej valec !!! Ktery konstrukter to navrhoval? Takhle mizerny pristup jsem jeste nikde nevidel... Nicmene po hodinach urputne prace se mi povedl vymenit za nahradni. Takze uz jen sehnat tu protimrazovou zatku a Warty je pojizdny.

17.5.2005
Zacaly pripravy na sraz. Protimrazovou zatku jsem nakonec zavaril a vratil zpet. Konecne jsem si nasel trochu casu a osetril jsem kompletne podvozek. Nejdrive jsem obrousil cely podvozek dratenym kartacem, natrel zakladovou barvou a nakonec natrel / nastrikal tlumexem. Diky specialnimu brusnemu vosku (a dvou dnum tvrde prace) dostal lak svuj puvodni lesk.

20.5.2005

S Wartburgem jsem uspesne navstivil sraz v Rovisti u Pribrami. Vse se jiz zda byt funkcni, jeste chce trochu poladit zapalovani. Jinak paradni svezenicko....